#178: VINTER 1986 Artikler Portræt: Dianne Wiest Hvornår begyndte biograf-publikummet for alvor at lægge mærke til Dianne Wiest? Mon ikke det var i 'Den røde rose fra Cairo', hvor hendes rolle som henført hore var minimal, men prægnant. Den lille film og den store kunst Steen Salomonsen skriver om Woody Allens nyeste film Troens galskab Thérèse er en besættende film, som flytter grænser i filmkunsten Ved nærmere eftertanke Peggy Sue blev gift er en sød komedie, der med Francis Coppolas og Kathleen Turners mellemkomst løftes ind i filmkunstens rækker. Amerika i tusmørket Vietnamkrigen var den store rystelse for det amerikanske samfund i 60’eme og 70’eme og den har sat sig dybe spor i nationens selvopfattelse. Peter Schepelern skriver om Vietnam i amerikansk kultur i… Art-video – en kunst på skærmen Mellem massemediernes billedstrøm og den traditionelle kunsts aura stikker kunstvideoen antennerne frem. Galopperende galimatias eller gabende selvhøjtidelig eller øjenåbnende spørgsmål til medierne,… Fantasi og frelse Fellini – med en produktion på over 20 film gennem de sidste fyrre år – er blevet en klassiker i levende live. I år har vi set hans nyeste film 'Ginger og Fred', genset hans berømte 'Det søde liv',… Kosmorama 178 / Vinter 1986 Hent PDF